Lidé jsou různí, a oblečení, které tito nosí, také. A protože máme na výběr z lecčeho, co se na sebe dá vzít, vybíráme si to, co je nám po chuti. I za cenu toho, že se to nemusí ostatním právě zamlouvat. Proti gustu žádný dyšputát, jak praví lidová moudrost už odedávna.
Je tedy nad slunce jasné třeba to, že si muži v našich končinách obvykle neoblékají sukni a kraječkové prádélko, jakkoliv se jistě i tací najdou, a že si někdo neobleče dejme tomu to, co by ho zostuzovalo nápisem či vyobrazením, které jsou na tom vyvedené.
Ale ne všechny rozdíly v názorech na oblečení jsou takto jasné a markantní. Jsou i jiné nuance, které ovlivňují to, co si oblečeme a co ne. A zatímco moje generace považovala za terno, když její mužská část získala takzvanou (a vlastně i skutečně) modrou knížku, tedy zproštění povinnosti narukovat do armády, jsou tu a také byli vždy i lidé, kteří se naopak k armádě hrdě hlásí, a to třeba i tehdy, když s ní neměli nikdy nic společného. Nebo možná právě proto.
A zatímco dejme tomu se samopalem nikdo po ulicích našich měst chodit nemůže a ani si nemůžeme pořídit namísto tradičního osobního vozu dejme tomu tank nebo bévépéčko, aspoň něco na sebe, co by mělo spojitost s armádou, získat lze. A pak tedy můžeme nosit stejně jako odedávna trampové například maskáče, nebo se nám může na hrudi pyšně dmout (nebo jenom tak plandat) 31. pluk radiační chemické a biologické ochrany. A tento může být podobně propagován klidně i lidmi, kteří to v otázkách povědomí o radioaktivitě dotáhli nanejvýš tak daleko, že s ní má něco společného Temelín, a klidně i nad chemickým vzorcem H²O stojí v rozpacích. Protože si lze pořídit nějaké to triko s potiskem i právě tohoto typu.
I pánové i dámy si tak mohou vybrat mikiny, trička nebo praktické pomůcky s právě znakem zmíněné části naší armády. A mohou si připíjet třeba i z hrnku připomínajícího přítomnost vojenských chemiků v armádě na to, že je kdysi neodvedli.